Trafik kazası geçiren yavru tilki, Ormanya’da tedavi edilerek doğaya dönmek için hazırlanıyor.
Kocaeli’de meydana gelen bir trafik kazası sonrasında yaralanan yavru tilki, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Ormanya’da tedavi edilmeye devam ediyor.
Kırsal alanda vatandaşlar tarafından bitkin halde bulunan yavru tilki, hızlı bir şekilde Ormanya’daki Kocaeli Yaban Hayatı Kurtarma ve Rehabilitasyon Merkezi’ne götürüldü. Merkezdeki uzman veteriner hekimler, yapılan detaylı muayene sonucunda tilkinin bir trafik kazası geçirdiğini belirledi.
Tilkinin Ağırlığı Artıyor
Büyükşehir Belediyesi tarafından koruma altına alınan yavru tilkinin tedavi süreci özenle sürdürülüyor. Merkeze getirildiğinde 930 gram ağırlığında olan tilki, uygulanan tedavi ve düzenli beslenme ile kısa sürede 1,5 kilograma ulaştı. Veteriner hekimler, yavru tilkinin sağlık durumunun her geçen gün olumlu yönde geliştiğini aktardı.
Doğaya Dönüş İçin Hazırlık
Ormanya’daki uzman ekipler, yavru tilkinin iyileşme sürecinin yanı sıra doğal yaşam becerilerini kaybetmemesi için de çaba harcıyor. Bakım süreci, tilkinin doğaya döndüğünde kendi başına hayatta kalabilmesi amacıyla insan etkileşiminin minimum seviyede tutulduğu özel bir rehabilitasyon programı çerçevesinde yürütülüyor.
Yavru tilki, tedavi ve rehabilitasyon sürecinin başarıyla devam etmesiyle birlikte, veteriner hekimlerin yapacağı son değerlendirmelerin ardından yeterli olgunluğa ve sağlığa ulaştığında doğal yaşam alanına geri bırakılacak.
Bu süreç, hem yavru tilkinin sağlığı hem de doğal yaşam döngüsüne yeniden katılması açısından büyük önem taşıyor.











