TÜBİTAK Fen Lisesi, ilk mezunlarını uğurladı; Bakan Kacır, gençlerin Türkiye’nin teknoloji hedeflerine katkı sağlayacağını vurguladı.
Kocaeli’de 2021 yılında eğitim hayatına adım atan TÜBİTAK Fen Lisesi, 2025-2026 akademik yılı itibarıyla ilk mezunlarını verdi. Mezuniyet törenine katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, okulun amacının Türkiye’nin teknoloji hedeflerine katkı sağlamak olduğunu ifade etti.
TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi’nde gerçekleştirilen mezuniyet etkinliğine, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Kocaeli Valisi İlhami Aktaş ve TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Orhan Aydın’ın yanı sıra öğrenciler ve aileleri de katıldı. Tören, mezun olan öğrencilerin yaptığı ‘mezuniyet yürüyüşü’ ile başladı ve bu an davetliler tarafından coşkuyla karşılandı.
Törende Duygu Dolu Anlar
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından sahneye çıkan TÜBİTAK Fen Lisesi 12’nci Sınıf Mezuniyet Korosu, seslendirdiği eserlerle etkinliğe renk kattı. Daha sonra gösterilen tanıtım filmi, okulun kuruluş sürecini ve öğrencilerin başarı hikayelerini gözler önüne serdi.
Bakan Kacır’a Sürpriz Video
Programda ayrıca Bakan Kacır için hazırlanan sürpriz bir video gösterildi. Bu videoda, bakanın okul ziyaretleri ve öğrencilere verdiği destekten kesitler yer aldı. Bu anlar salondan büyük alkış topladı. Okul birincisi Elif Berra Demir, Bakan Kacır’a özel bir tablo takdim etti.
Elif Berra Demir, plaketini Bakan Kacır’ın elinden alarak mezun kütüğüne ismini yazdı. Mezunlar adına konuşan Demir, başarısını hayatını kaybeden babasına adadığını belirtti. Diğer dereceye giren öğrenciler ise ödüllerini protokol üyelerinin elinden aldılar.
Geleceğin Teminatı Gençler
Bakan Kacır, mezunların LGS ve bilim sınavındaki başarılarının altını çizerek, gençlerin ülkenin geleceğinde önemli rol oynayacaklarına inandığını vurguladı. “Sizler bizim umudumuzsunuz. Bilim ve teknoloji ile Türk milletinin istikbaline katkıda bulunacaksınız” dedi.
TÜBİTAK’ın Stratejik Vizyonu
Kacır, TÜBİTAK Fen Lisesi’nin yalnızca bir eğitim kurumu olmadığını, aynı zamanda Türkiye’nin Milli Teknoloji Hamlesi hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmayı amaçlayan bir ekol oluşturduğunu belirtti. Ayrıca, TÜBİTAK’ın Ar-Ge faaliyetlerinde lider konumda olduğunu ifade etti.
TÜBİTAK Başkanı Aydın: Gelecek Sizlersiniz
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Orhan Aydın da törende yaptığı konuşmada, güzel insanların güzel kurumlar yarattığını vurgulayarak bu okulun kurulmasında Bakan Kacır’ın desteğini öne çıkardı. Öğrencilere hitap eden Aydın, onların geleceğin teminatı olduğunu söyledi.











