TÜBİTAK Fen Lisesi İlk Mezunlarını Ağırladı

TÜBİTAK Fen Lisesi İlk Mezunlarını Ağırladı

TÜBİTAK Fen Lisesi, ilk mezunlarını verdi; Bakan Kacır, öğrencilerin bilimle geleceğe umut taşıdığını vurguladı.

Kocaeli’de 2021 yılında eğitim hayatına başlayan TÜBİTAK Fen Lisesi, 2025-2026 akademik yılı itibarıyla ilk mezunlarını verdi. Mezuniyet törenine katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, bu okulun Türkiye’nin Milli Teknoloji Hamlesi ve Türkiye Yüzyılı hedeflerine katkı sağlamak amacıyla kurulduğunu vurguladı.

Mezuniyet töreni, TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi’nde gerçekleştirildi. Törene Bakan Kacır’ın yanı sıra Kocaeli Valisi İlhami Aktaş, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Orhan Aydın, öğrenciler ve aileleri katıldı. Etkinlik, mezunların gerçekleştirdiği ‘mezuniyet yürüyüşü’ ile başladı. Öğrencilerin ulusal ve uluslararası bilim olimpiyatlarındaki başarıları, davetliler tarafından uzun süre alkışlandı.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından, okulun 12’nci sınıf mezunları tarafından kurulan koro, törene renk kattı. Törende gösterilen tanıtım filmi, okulun kuruluş süreci, laboratuvar çalışmaları ve öğrencilerin başarı hikayelerine yer verdi.

Sürpriz Video Gösterimi

Programda, Bakan Kacır için hazırlanan sürpriz video gösterimi de dikkat çekti. Videoda, Kacır’ın okulun kuruluş sürecindeki ziyaretleri ve öğrencilere verdiği destekler yer aldı. Bu video, salondan büyük alkış aldı. Okul birincisi Elif Berra Demir, öğrenciler adına Bakan Kacır’a özel bir tablo takdim etti. Kacır, daha sonra 45 öğretmenle birlikte hatıra fotoğrafı çektirdi.

Ödüller Sahiplerini Buldu

Okul birincisi Elif Berra Demir, plaketini ve diplomasını Bakan Kacır’ın elinden aldı. Demir, mezun kütüğüne ismini çaktıktan sonra yaptığı konuşmada, başarısını hayatını kaybeden babasına ithaf ettiğini belirtti. Okul ikincisi Deniz Tepe’ye plaketini Vali Aktaş verirken, okul üçüncüsü Tuana Gülpınar plaketini TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Aydın’dan aldı.

Bakan Kacır’dan Gelecek Vurgusu

Törende konuşan Bakan Kacır, mezunların LGS ve bilim sınavındaki başarılarıyla okulun ilk öğrencileri olduklarını hatırlattı. Kacır, “Sizler bizim umudumuzsunuz. Türk milletinin istikbaline bilimle, teknolojiyle atacağınız güçlü imzaların umudunu taşıyoruz” dedi.

Bakan Kacır, TÜBİTAK Fen Lisesi’nin kuruluş amacının büyük beklentilerle şekillendiğini belirterek, “Burası sadece bir fen lisesi değil. Türkiye’nin Milli Teknoloji Hamlesi ve Türkiye Yüzyılı hedeflerine katkı sağlamak üzere kurulan yeni bir ekol” ifadelerini kullandı.

TÜBİTAK’ın Rolü

Bakan Kacır, TÜBİTAK’ın Ar-Ge faaliyetlerinin en büyük destekçisi olduğunu ve ülkenin kritik projelerine öncülük ettiğini vurguladı. “TÜBİTAK Fen Lisesi, A’dan Z’ye titiz bir yaklaşımla kuruldu. Bu okul, ülkemizin en önemli projelerinden biridir” dedi.

TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Orhan Aydın ise, okulun kurulmasında destek veren Bakan Kacır’a teşekkür ederek, “Güzel insanlar güzel müesseseler kurar. Bu okulda yetişen öğrenciler, geleceğimizdir” şeklinde konuştu.

İlgili Haberler