Muş’ta Turizm Geliştirme Toplantısı Gerçekleştirildi

Muş’ta Turizm Geliştirme Toplantısı Gerçekleştirildi

Muş’ta turizm altyapısı ve gelecekteki yatırımlar masaya yatırıldı, yerel yönetimler ve sektör temsilcileri iş birliği için bir araya geldi.

Muş’ta düzenlenen “İl Tanıtım ve Geliştirme Kurulu Toplantısı”nda ilin turizm altyapısı ve gelecekteki yatırımlar masaya yatırıldı.

İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü konferans salonunda gerçekleştirilen toplantıya kamu kurumları, yerel yönetimler ve turizm sektörü temsilcileri katılım gösterdi.

Toplantının açılışında konuşan İl Kültür ve Turizm Müdürü Mehmet Şengül, Muş’un turizm alanındaki mevcut durumunu değerlendirmek ve gelecekteki hedefleri belirlemek amacıyla bir araya geldiklerini ifade etti.

Önemli Müze Yatırımları

Şengül, Muş ve Malazgirt’te son yıllarda gerçekleştirilen müze yatırımlarına dikkat çekti. 2020-2026 yılları arasında Muş Arkeoloji Müzesi ve Malazgirt Etnografya Müzesi’nin hizmete açıldığını belirten Şengül, bu yatırımların Muş’un tanıtımına önemli katkı sağlayacağına inandığını vurguladı.

Türkiye’nin turizm alanında önemli bir ivme kazandığını kaydeden Şengül, Muş’un da bu gelişmelere katkıda bulunacak projeler üzerinde çalıştıklarını söyledi.

Konaklama Kapasitesi ve Turist Sayıları

Muş’ta yaklaşık 3 bin 500 yatak kapasitesine sahip 60 otel ve apart işletmesinin bulunduğunu aktaran Şengül, yaz aylarında doluluk oranlarının yüzde 90’ı aştığını, kış aylarında ise bu oranın yüzde 50-60 seviyelerinde seyrettiğini belirtti.

2025-2026 döneminin ilk altı ayında otellerde konaklayan turist sayısının 120 bine ulaştığını, aile yanında konaklayanlarla birlikte bu sayının 300 bin civarında olduğunu ifade etti.

Ortak Çalışmalar ve Öneriler

Toplantıda, Muş’un turizm potansiyelinin artırılmasına yönelik öneriler ve kurumlar arasında gerçekleştirilebilecek ortak çalışmalar da değerlendirildi. Katılımcılar, Muş’un turizmdeki yerini güçlendirmek için iş birliği yapma konusunda fikir alışverişinde bulundu.

İlgili Haberler