Kocaeli’deki yediemin otoparkında yıllardır terk edilen yüzlerce araç çürümeye terk edildi, çözüm bekleniyor.
Kocaeli’de, trafikten men edilen veya haciz kararı nedeniyle yediemin otoparkına çekilen yüzlerce araç, sahipleri tarafından alınmadığı için zamanla çürümeye yüz tuttu. Otoparkın işletmecisi, artan araç sayısı ve yer sıkıntısına dikkat çekerek, bu durumun çözülmesi gerektiğini vurguladı.
Şehmuz Günaytan, işletmesinde yaklaşık 220-230 otomobil ve 500-600 motosikletin yıllardır beklediğini belirtti. Bu araçların çoğunun uzun yıllar önce bırakıldığını ifade eden Günaytan, %30’unun tam 25 yıldır burada durduğunu aktardı.
Uzun Süredir Bekleyen Araçlar
Günaytan, motosikletlerin ciddi bir sorun haline geldiğini kaydederek, “Bu motosikletlerin çözümü Milli Emlak’tadır. Bu araçların burada çürümesine izin verilmemeli. Sorunun çözümü için ilgili kurumların harekete geçmesi gerekiyor” dedi.
Ayrıca, otoparka gelen araçların büyük bir kısmının zamanla terk edildiğine dikkat çeken Günaytan, “Otomobil ve minibüslerin sayısı da oldukça fazla; bunların hepsi bir anda gelmedi. Yıllar içinde birikmiş durumda” şeklinde konuştu.
Sahiplerinin İlgisizliği
Günaytan, sahipleri tarafından alınmayan bu araçların kendileri için bir yük oluşturduğunu belirterek, “Eğer sahipleri gelip alırlarsa üçüne beşine bakmadan teslim edeceğiz. Ama bu durum gerçekleşmiyor” ifadelerini kullandı.
İşletmeci, motosikletlerin değerinin cezalar nedeniyle düştüğünü de dile getirerek, “Motosikletin fiyatı 10 bin lira ama cezası 50-60 bin lirayı bulabiliyor. Bu durum vatandaşları çaresiz bırakıyor” dedi.
Çözüm Bekleyen Sorunlar
Bazı araçların yıllarca beklemesine rağmen sahiplerine teslim edilmemesinin sebeplerini açıklayan Günaytan, “Yakalamalı araçlar bir an önce satılmalı ya da sahiplerine geri verilmelidir. 8-10 yıl boyunca burada kalan araçlar var; bunların akıbeti belirsiz” diye konuştu.
Son olarak, iş yükünün arttığını ve her gün yeni araçlarla ilgilendiklerini belirten Günaytan, devletin bu konuda daha aktif olması gerektiğini söyledi. “Biz bu kadar mesuliyet altında eziliyoruz. Eğer devlet bu işleri üstlenirse üzerimizdeki yük azalır” dedi.











