Kocaeli’de Yıllardır Bekleyen Trafik İhlali Araçları

Kocaeli’de Yıllardır Bekleyen Trafik İhlali Araçları

Kocaeli’de yediemin otoparkında 25 yıldır bekleyen araçlar, görüntü kirliliği ve yer sıkıntısına neden oluyor.

Kocaeli’de, trafikten men edilen veya haciz kararı bulunan yüzlerce araç, sahipleri tarafından alınmadığı için yediemin otoparkında çürümeye terk edildi. Bu araçlar arasında 25 yıldır bekleyenler de bulunuyor. Otoparkın işletmecisi, artan yoğunluk ve sorumluluk yüküne dikkat çekerek, eski araç ve motosiklet sahiplerini çağırdı.

Yediemin otoparkında, çeşitli nedenlerle trafikten men edilerek veya haciz işlemi uygulanarak çekilen araçlar, zamanla bir araç mezarlığı haline geldi. Otopark alanının büyük bir kısmını kaplayan bu araçlar, hem görüntü kirliliğine neden oluyor hem de işletmeciler için ciddi bir sorumluluk ve yer sıkıntısı oluşturuyor.

Otoparkta Bekleyen Araç Sayısı

Otopark işletmecisi Şehmuz Günaytan, tesislerinde yaklaşık 220-230 otomobil, kamyonet ve minibüs ile 500-600 civarında motosikletin yıllardır beklediğini belirtti. Günaytan, bunların yüzde 30’unun 25 yıldır burada olduğunu vurguladı.

Günaytan, “Bu araçların çoğunluğu motosiklet. Motosikletlerin çözümü bir türlü olmuyor. Gelenler kalıyor, malını sevenler gelip alıyor, diğerleri bırakıyor. Milli Emlak’ın bu sorunu çözmesi gerekiyor ama bir türlü bu işi yapmıyor. Araçlar burada çürüyor. Biz bu sorumluluğu yıllarca taşıyamayız,” dedi.

Eski Araçların Sahipleri Çağrıldı

Günaytan, sözlerine şöyle devam etti: “Otomobil, kamyonet ve minibüs sayısı yaklaşık 220-230 arasında. Bunlar yılların birikimiyle birikmiş araçlar. Motosiklet sayısı da 500-600 civarında. Yeni gelenlerin bir kısmı sahipleri tarafından alınıyor, bazıları ise kazalar nedeniyle bırakılıyor. Yıllarca burada kalıyorlar. Eğer sahipleri gelip alsa, üçüne beşine bakmadan teslim edeceğiz. Ama bu olmuyor. İlgililerin gerekli adımları atmasını istiyoruz.”

Günaytan, uzun süre bekleyen araçların bedelinin yüksek olmadığını belirterek, “Biz de bir araç bedeli kadar otopark parası istemeyiz. Gelsinler, eski araç ya da motosikletleri varsa teslim edeceğiz çünkü yerimiz kalmadı. Bu araçları kime miras bırakacağız?” ifadelerini kullandı.

İş Yükü ve Sorumluluklar

İş yoğunluğuna da dikkat çeken Günaytan, “Biz burada 24 saat çalışıyoruz. Bayramda, seyranda, akşam ya da sabah demeden buradayız. Acil durumlarda polis, jandarma ve adliye bizi arıyor. Bu kadar mesuliyetin altında eziliyoruz. Eğer devlet bu işi yapacaksa, alsın, biz teslim edelim,” dedi.

Günaytan, motosikletlerdeki yasal cezaların aracın değerini geçmesinin büyük bir sorun olduğunu belirtti. Motosikletin fiyatı 10 bin lira iken, cezasının 50-60 bin liraya kadar çıkabildiğini ifade etti. Cezaların ödenmemesi durumunda motosikletlerin çıkışının verilmediğini belirten Günaytan, “Bu durumda insanlar çaresizlikten bırakıyor. Biz ne yapalım bu motosikletleri?” diye sordu.

Günaytan, otoparka gelen hacizli araçların bir an önce satılması veya sahiplerine teslim edilmesi gerektiğini vurgulayarak, “Yıllarca bekleyen araçlar var. Bu araçların sahibi, kendi kapısının önünde bekletsin, bize bekletmesin. Burada bekledikçe biz para kazanamıyoruz, araçlar çöp olarak duruyor,” şeklinde konuştu.

İlgili Haberler