Büyük vinç gemisi İstanbul Boğazı’ndan geçiş yaptı

Büyük vinç gemisi İstanbul Boğazı’ndan geçiş yaptı

Dünyanın üçüncü en büyük vinç gemisi SAIPEM 7000, İstanbul Boğazı’ndan geçiş yaptı, boğaz çift yönlü trafiğe kapatıldı.

Dünyanın üçüncü en büyük yarı batık vinç gemisi olan ‘SAIPEM 7000’, İstanbul Boğazı’ndan geçiş gerçekleştirdi. Libya’nın Bouri Limanı’ndan Romanya’nın Köstence Limanı’na doğru yola çıkan gemi, sabah saat 06.00’da Boğaz’a giriş yaptı. 198 metre uzunluğunda, 135 metre yüksekliğinde ve 117 bin 812 groston ağırlığında olan bu devasa gemi, derin sularda boru döşeme işlemleri için tasarlanmış bir yapıya sahip. Geminin geçişi sırasında, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’ne bağlı römorkörler gemiye eşlik etti. Bu süreçte, İstanbul Boğazı çift yönlü olarak gemi trafiğine kapatıldı.

İlgili Haberler