Bebek Dostu Programı Değerlendirmeleri Tamamlandı

Bebek Dostu Programı Değerlendirmeleri Tamamlandı

Kocaeli’de Bebek Dostu Programı değerlendirmeleri tamamlandı, sağlık kuruluşlarının emzirme uygulamaları gözden geçirildi.

Kocaeli İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yürütülen Bebek Dostu İl Programı değerlendirme ziyaretleri sona erdi. Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü Çocuk ve Ergen Sağlığı Daire Başkanlığı’nın desteğiyle gerçekleştirilen bu ziyaretler, il genelindeki sağlık kuruluşlarının anne sütü ve emzirme konusundaki uygulamalarını gözden geçirmek amacıyla yapıldı.

Ulusal Değerlendirme Ekibi, Kocaeli’deki çeşitli sağlık kuruluşlarını ziyaret ederek Bebek Dostu kriterlerine uyumlarını inceledi. Bu kapsamda Kocaeli Şehir Hastanesi, Kocaeli Üniversitesi Hastanesi, Darıca Farabi Eğitim ve Araştırma Hastanesi, iki kamu hastanesi, on bir özel hastane, üç Aile Sağlığı Merkezi, üç Sağlıklı Hayat Merkezi ve bir Göçmen Sağlığı Merkezi değerlendirildi.

Sağlık Kuruluşlarının İncelenmesi

Yapılan incelemelerde, sağlık kuruluşlarının anne sütü ve emzirmenin korunması ile teşvik edilmesine yönelik uygulamaları yerinde değerlendirildi. Bu süreç, bebek dostu sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılması açısından büyük önem taşıyor.

Kapanış Toplantısı Gerçekleştirildi

Değerlendirme ziyaretlerinin ardından, Kocaeli Şehir Hastanesi’nde bir kapanış toplantısı düzenlendi. Toplantıda, Malatya Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nden gelen Ulusal Değerlendirmeci Ekip Sorumlusu Doç. Dr. Nuriye Aslı Melekoğlu, değerlendirme sürecine ilişkin bir sunum gerçekleştirdi. Ardından, Ulusal Değerlendirmeci Dr. Selma Felek Aydın, “Bebek Dostu Kocaeli İl Değerlendirmesi” konulu bir sunum yaptı.

Toplantıda konuşan Kocaeli İl Sağlık Müdürü Op. Dr. Yüksel Pehlevan, anne sütünün teşvik edilmesi ve emzirmenin desteklenmesinin sağlıklı nesiller için kritik öneme sahip olduğunu vurguladı. Ayrıca, Bebek Dostu Sağlık Kuruluşları Programı’nın il genelinde başarılı bir şekilde yürütülmesinde katkıda bulunan tüm sağlık çalışanlarına teşekkür etti.

Op. Dr. Pehlevan, değerlendirme sürecinin sağlık hizmetlerinin kalitesini artırma yönünde önemli katkılar sağladığını belirtti. Bu tür programların, toplum sağlığının iyileştirilmesine yönelik önemli adımlar olduğunu ifade etti.

İlgili Haberler