Başkan Büyükakın, İzmit’in kurtuluşunun 105. yılında birlik ve bağımsızlık vurgusu yaptı.
İzmit’in düşman işgalinden kurtuluşunun 105. yılı dolayısıyla Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, yayımladığı mesajla bu önemli günü kutladı.
Başkan Büyükakın, mesajında İzmit’in kurtuluşunun getirdiği gururu dile getirerek, “Bugün İzmit’in kurtuluşunun haklı gururunu yaşıyoruz,” dedi.
Kurtuluş mücadelesinde Miralay Kazım Bey’in askeri dehası ve Kara Fatma’nın cesaretinin yanı sıra İzmit halkının vatan sevgisinin de büyük öneme sahip olduğunu belirten Büyükakın, bu unsurların bir araya gelerek başarıya ulaşmasında ortak aklın ve sarsılmaz bir koordinasyonun rol oynadığını vurguladı.
Ortak Akıl ve Koordinasyon
Büyükakın, geçmişteki birlikteliğin modern dünyadaki yansımasının önemine değinerek, “Kocaeli’yi tam olarak bu düstur ile yönetiyoruz. Akademisyenlerimizle, sanayicilerimizle ve esnafımızla kurduğumuz bu ortak akıl, geçmişteki kurtuluş ağının günümüzdeki temsilcisidir,” ifadelerini kullandı.
Dijital altyapının güçlendiğini ve üretkenliğin arttığını kaydeden başkan, “Eğer bugün Kocaeli, Türkiye’nin üreten gücü ve lokomotifiyse, bu, genlerimize işleyen o ruhun bir sonucudur,” şeklinde konuştu.
Bağımsızlık ve Gelecek Vizyonu
Büyükakın ayrıca, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün işaret ettiği tam bağımsızlık hedefinin bugün yerli teknoloji üretmek ve yeşil dönüşümü sağlamak olduğunu söyledi. Bu hedeflerin gerçekleştirilmesinin Kocaeli’nin geleceği açısından kritik olduğunu belirtti.
Ecdatlarının mirasına sahip çıkmanın sorumluluğunu hissettiklerini ifade eden başkan, “Bu güzel şehre olan borcumuzu; onu geleceğin dünyasında lider bir vizyon kenti yaparak ödeyebiliriz,” dedi.











