Kocaeli’deki yediemin otoparkında, yıllardır terkedilen yüzlerce araç, görüntü kirliliği ve yer sıkıntısı yaratıyor.
Kocaeli’de, trafikten men edilen veya haciz kararı bulunan yüzlerce araç, sahipleri tarafından alınmadığı için yediemin otoparkında çürümeye terk edildi. Otopark işletmecisi, bu durumun her geçen gün artan bir sorun haline geldiğine dikkat çekerek, “Yerimiz kalmadı, eski araçları sahiplerine teslim etmek istiyoruz” dedi.
Çeşitli nedenlerle otoparka çekilen araçlar, zamanla adeta bir mezarlık görünümüne büründü. Otoparkın büyük bir kısmını kaplayan bu araçlar, hem görüntü kirliliğine neden olmakta hem de işletmeciler için ciddi bir sorumluluk ve yer sıkıntısı yaratmaktadır.
Yediemin otopark işletmecisi Şehmuz Günaytan, tesislerinde yaklaşık 220-230 otomobil, kamyonet ve minibüs ile 500-600 civarında motosikletin uzun yıllardır beklediğini belirtti. Günaytan, bu araçların yüzde 30’unun 25 yıldır orada bulunduğunu ifade etti.
Motosiklet Sorunu Büyüyor
Özellikle motosikletlerin bu süreçte ciddi bir sorun teşkil ettiğini vurgulayan Günaytan, “Bu motosikletlerin çözümü Milli Emlak’tadır. Ancak bu konuda bir ilerleme kaydedilemiyor. Araçlar burada çürürken, bizlerin sorumluluğu da artıyor” dedi.
Günaytan, otoparkta bekleyen otomobil, kamyonet ve minibüs sayısının 220-230 civarında olduğunu, motosikletlerin ise yaklaşık 500-600 olduğunu aktardı. Yeni gelen araçların bir kısmının sahipleri tarafından alındığını, ancak birçok aracın yıllarca burada beklediğini söyledi.
Devletin Müdahalesi Gerekiyor
İşletmeci, “Sahipleri gelip araçlarını alsa, üçüne beşine bakmadan teslim edeceğiz. Ancak bu durum gerçekleşmiyor. İlgililerin gereğini yapmasını bekliyoruz” dedi. Ayrıca, uzun süreli bekleyen araçların bedellerinin yüksek olduğunu da belirterek, bu durumun kendileri için maddi kayba neden olduğunu ifade etti.
Günaytan, iş yükünün arttığını ve bu durumun kendilerini zor durumda bıraktığını dile getirerek, “Biz 24 saat burada çalışıyoruz. Acil durumlarda resmi kurumlar bizi arıyor. Devletin bu araçları alması ve süreci yönetmesi gerekiyor” şeklinde konuştu.
Cezalar Araç Sahiplerini Zorluyor
Motosikletlerdeki yasal cezaların, aracın değerini geçtiğini belirten Günaytan, “Bir motosikletin fiyatı 10 bin lira iken, cezası 50-60 bin lirayı bulabiliyor. Bu durum, araç sahiplerini çaresiz bırakıyor” dedi. Araçların uzun süre beklemesi nedeniyle yaşanan sorunların bir an önce çözülmesi gerektiğini vurguladı.
Günaytan, otoparka gelen hacizli araçların bir an önce satılması veya sahiplerine teslim edilmesi gerektiğini belirtti. “Yıllarca burada bekleyen araçlar var. Bu durum hem bizim için hem de araç sahipleri için sorun teşkil ediyor. Araçlar burada bekledikçe, biz para kazanamıyoruz ve araçlar çöp olarak duruyor” ifadelerini kullandı.











